Rwandan governement claims critical articles on Rwanda are biaised — Rwandinfo_ENG
Rwanda Information Portal

Rwandan governement claims critical articles on Rwanda are biaised

The East African asked Rwandan Minister of Foreign Affairs, Ms Louise Mushikiwabo the following question:

Time magazine recently published an article, ‘Is Rwanda’s Hero Becoming Its Oppressor?’ What is your take on that article?
Her answer was:

It was a very biased story, particularly picking on the arrest of self-imposed political aspirant Victoire Ingabire and the suspension of Umuseso and Umuvugizi (two local newspapers) by the Media High Council. It is those two facts that Time took as its basis.

Maybe the article is not actually biased but it is inaccurate. Umuseso’s troublesome nature is not new at all in Rwanda. From 2004, the newspaper has been involved in controversy. The editor has been to court. He has boycotted and been suspended from attending government activities. He has been warned very many times.

[Source: The East African]

– If you want to receive per email, articles published on Rwandinfo in English, click here.
– If you want to receive Rwandinfo articles in English through your RSS Reader, click here.

0 comments

There are no comments yet...

Kick things off by filling out the form below.

Leave a Comment